Известие

Collapse
No announcement yet.

Чукане от двигателя на 155-ца - открит проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чукане от двигателя на 155-ца - открит проблем

    В крайна сметка открих на какво се дължи чукането от двигателя на 155-цата, за което бях пуснал тема по-рано. Оказа се че проблема е в аксиален лагер или шайба (на различните места му казват различно) на единия разпределителен вал - като се отвори капачката за маслото се вижда, че зъбното колело "играе" по оста. Та в случая възниква и един нов въпрос - трудно ли се сменя тоя лагер и налага ли се да се търси ремонтен такъв. Ако може да ме ориентирате... Благодаря предварително.
    155 2.0 TS, 1992

    ..."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark фучаха по Виа Дел Коронари като изтебители по самолетна писта"... (цит. Дан Браун - "Шестото клеймо" гл. 56)

  • #2
    Re: Чукане от двигателя на 155-ца - открит проблем

    да ти кажа там лагер няма пробвай да си стегнеш веригата

    Comment


    • #3
      лагер

      Ти защо бързаш да пишеш,след като ти казах,че ще питам за лагер,спокойно! Само,че не е толко проста смяната му
      Аlfa 164 Super 2.5TD

      Comment


      • #4
        колега лагерите на разпределителните валове са маслени и са изработени в главата
        там ремонт няма
        но за първи път чувал разпределителен вал да има аксиален луфт
        доколкото си спомням на 155-цата 8 клапанов туин спарк като отвориш капачката на маслото се вижда вала на изпускателните клапани
        там веригата си е хваната на колелото и самото колело е неподвижно закрепено към вала, но на вала на смукателните клапани имаш вариатор и така както описваш проблема може да е от счупена пружина която се намира вътре във вариатора
        друго за което се сещам е че на 8 клапановият ТС много често си заминават гърбиците на 1-ви цилиндър на изпускателните клапани
        ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


        :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

        Comment


        • #5
          Гърбиците са си добре (проверяваха ги във ванто трейд) натегнаха веригата и регулираха клапаните, но чукането си остана. И все пак не би трябвало да има изместване на зъбното колело по оста при това положение едва ли целия вал се движи странично.
          155 2.0 TS, 1992

          ..."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark фучаха по Виа Дел Коронари като изтебители по самолетна писта"... (цит. Дан Браун - "Шестото клеймо" гл. 56)

          Comment


          • #6
            Да не би да ти се струва само че се мести вала Ако чукането наподобява дизелов мотор може да ти е заминал вариатора.
            Alfa Romeo 75 24V

            Comment


            • #7
              Иначе не ми се вярва да имаш аксиален луфт на разпределителните валове те лагеруват в главата и петичките които ги захващат. Самите валове имат по два доста големи ръба от двете страни на всяка крайна петичка и няма мърдане.
              Alfa Romeo 75 24V

              Comment


              • #8
                Аве вие що не слушате кво ви се казва? Както казва бат Еньо тва си е направо варатор

                П.С. Ако земе да ти мърда разпределителния вал на изпускателните и да чука от него според мен досега да си видял вала как излита през капака
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  проблем

                  То е ясно,че проблема е във вариатора,нещо имах проблем с компютъра и не можах да го разгледам като устройство. Напълно е възможно да е пружина.А между другото износена гърбица на алфа не съм виждал(поне тия къде съм виждал са карани с масло)
                  Аlfa 164 Super 2.5TD

                  Comment


                  • #10
                    валовете ти са аксиално ограничени от водещ канал межу 1и2 5и6 пети на двата вала но ако чукането е ритмично във такт със мотора и наподобява биелен лагер честито тропа ти малката верига но за да си сигурен пробваи да натегнеш или разхлабиш горната ако тракането се усилва и намалява във дадените случеи гарантирам че е долната верига знамго от личен опит

                    Comment


                    • #11
                      нещо такова ми казаха и във ванто трейд - че е биялен лагер, но не е защото го проверих, пъки и за времето за което чука досега да вече нямаше да имам проблем с чукането на двигателя, а със скасан колянов вал , иначе чукането е като на дизел и само при определени обороти, в сервиза ми натегнаха и веригата и нямаше промяна в шума. Иначе двигателя си работи нормално.
                      155 2.0 TS, 1992

                      ..."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark фучаха по Виа Дел Коронари като изтебители по самолетна писта"... (цит. Дан Браун - "Шестото клеймо" гл. 56)

                      Comment


                      • #12
                        за Вируса
                        мога да ти покажа даже няколко такива вала, а за това говори и факта че точно такива валова се предлагат по магазините които продават резервни части за Алфа Ромео.

                        а за колегата ЕоН трябва да проверя но мисля че в гаража трябва да е вариатора на Пух, ако го намеря и той ти го даде твой е
                        ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                        :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                        Comment


                        • #13
                          пич имам една молба към теб ако ти се занимава сали капака на клапаните и пробвай да завртиш мотора от кол вал във двете посоки и ми кажи колко отклонение ти дава кол вал преди да помръднат разпределителните

                          Comment


                          • #14
                            ако не ти се разглобява остави я да работи на обороти отвори капака и подаваи газ на ръка по малко но рязко на тласъци при това упражнение от от към смукателният вал трябва да има тракане което да наподобява къркорене със променлива честота при сработването на така наречения вариатор главата на раз вал завърта смукателния вал във предварение и обратното след връщането на газта връща вала във изходно положение та мисълта ми е следната при тези движения на вариатора долната верига за момент изпада във резонанс шумът се предава от паразитната двоика на голямата верига ти го чуваш горе при раз валове и много наподобява работа на роторна ГНП

                            Comment


                            • #15
                              ОК ще го пробвам, само не ми е ясно защо във ванто трейд не ми казаха нищо за това, при положение, че отвориха главата на двигателя. В случая е добре, че го има форума и приятели на които мога да разчитам, че щях да почна да събира хилядарката за ремонт на колянов вал. Благодаря!
                              155 2.0 TS, 1992

                              ..."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark фучаха по Виа Дел Коронари като изтебители по самолетна писта"... (цит. Дан Браун - "Шестото клеймо" гл. 56)

                              Comment

                              Working...
                              X